همشهری آنلاین: رییس‌جمهور پس از افتتاح بزرگترین آزمایشگاه سازه و تاسیسات فضایی ایران گفت :پرتاب ماهواره به فضا علاوه بر اینکه جو علمی کشورمان را تحت تاثیر قرار داد، افق علمی کشور را ارتقاء داده و نگاه‌ها به توانمندی دانشمندان ایرانی را متحول کرد.

احمدی نژاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود احمدی‌نژاد قبل از ظهر دیروزپس از افتتاح و بازدید از بزرگترین آزمایشگاه سازه و تاسیسات فضایی ایران در جمع کارکنان این مرکز و متخصصان علوم فضایی کشورمان گفت: باید همه توان کشور را برای پشتیبانی از فعالیت‌های دانشمندان علوم فضایی بسیج کنیم تا با چند جهش هم ماهواره‌ها را برای استفاده‌های ارتباطی و مخابراتی در مدار قرار دهیم و برای تحقیقات بیشتر، انسان به فضا بفرستیم.


رییس‌جمهور با بیان اینکه تحقق آرمان‌های ملت ایران و وعده‌های انبیاء مستلزم حرکت علمی شتابنده و همه جانبه است، افزود: خدا را سپاس می‌گویم که امروز حرکت علمی جوانان و دانشمندان ملت ایران پرشتاب و سرشار از ثمرات شیرین است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه راه تعالی و کمال از دروازه علم می‌گذرد و همه زیبایی‌ها و خوبی‌ها در سایه کمال علمی حاصل می‌شود، اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ملت ایران پرچمدار بازگشت به هویت اصلی انسان و ارزش‌های الهی و کمالات معنوی برای کل جامعه بشری است.


رییس‌جمهور ادامه داد: امروز روح جمعی تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز ملت ایران بیدار شده و همه جهان را تحت تاثیر قرار داده و در عرصه فضا دستاوردهای خوبی به دست آورده است.


دکتر احمدی‌نژاد افزود: دانشمندان جوان ایرانی نشان داده‌اند که دستیابی به بالاترین سطح ممکن در عرصه فضا شدنی است و با برنامه‌ریزی انجام شده حتی قبل از افق پیش‌بینی شده در سال 1400، مقدمات اعزام انسان به فضا در کشورمان مهیا خواهد شد.


رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد امام راحل گفت: امام خمینی(ره) در مقطعی آمد که همه صالحان در آستانه یأس کامل قرار داشته، افق‌ها تیره بود و امیدی برای کسی نمانده بود و حقیقت انسان زیر چرخ‌های اندیشه مادی له شده بود.
رییس‌جمهور افزود: امام آمد و با یک تلنگر و با ندای بیدار باش با زنده کردن روح حقیقی انسان‌ها راه تعالی را باز کرده و افق‌ نگاه‌ها را تغییر داد و آنچنان انرژی در موحدان دمید که امروز بعد از گذشت 32 سال همه آرزوهای انبیاء در حال تحقق است.


وی تصریح کرد: امروز آنچنان خیزشی در درون بشریت ایجاد شده که مستکبران ظالمان را سراسیمه کرده و در سراشیبی اضمحلال قرار داده است.
در حاشیه این مراسم نیز رییس‌جمهور در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران گفت: کار در حوزه علوم فضایی و ساخت تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز برای صعود به فضا خیلی متفاوت با کار در عرصه‌های دیگر است و این خیلی مهم است که ما با اتکا به توان داخلی و تلاش دانشمندان خودمان از صفر تا صد کار در این حوزه را انجام دهیم.


احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز جوانان کشورمان مرزهای دانش و حرکت توفنده علمی و پیشرفت ملت ایران را مدیریت می‌کنند، تاکید کرد: خیزش و جوشش علمی گسترده‌ای جوانان ایرانی این نوید و امید را می‌دهد که آینده متعلق به ماست و قطعاً در 10 الی 15 سال آینده، ایران در بالاترین سطوح علمی دنیا قرار خواهد گرفت.

کد خبر 127069
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز